Maršruta lejupielāde viedtālruņiem (android/ipone)
Užava plūst pa piejūras zemieni, būtībā pa senā Baltijas ledus ezera dibenu. Vietām gan pirmās Latvijas republikas laikos, gan padomju gados meliorēta un taisnota. Visu bezledus sezonu laivojama sākot no tās satekas ar Vanku, bet tradicionāli laivojumu Užavā sāk pie „Stradžu” mājām (A) līdzās V1269 vietējas nozīmes ceļa tiltam. Te var palikt apmetnes vietā, ja laivošanas starta vietā ierodieties iepriekšējās dienas vakarā. Vasarā upes ūdens dzidrs, bagātīga zemūdens flora un fauna. Labs tecējums līdz Užavas ciematam. Upes dibens smilšains, atsevišķās vietās raupja grants un akmeņi. Tuvāk jūrai smilšmāls un pelēkā smilts. Krasti smilšaini vai mālaini ar izteiktām erozijas pazīmēm, 1 – 2m augsti, noauguši ar lapu kokiem. Meliorētajos posmos krastos dominē kārklu krūmi. Užavas upe laivojama ar kanoe, smailēm un kajakiem. Labiekārtotas apmetnes vietas ir tikai maršruta sākumā – „Stradžos” un vairākas vietās maršruta beigās – Užavas ciemā un īsi pirms jūras, tāpēc laivojumu pa Užavu ieteicams veikt vienā dienā raitā un sportiskā ritmā. Paaugstināta ūdenslīmeņa apstākļos iepriekšēja airēšanas pieredze obligāta! Pie nozīmīgākajiem orientieriem upē izvietota kilometru atzīmes līdz jūrai. Populārākie maršruti ir: Stradži - jūra - 31 km - 1-2 dienas Sises tilts - jūra - 19 km - 1 diena
Posms no „Stradžiem” (A) līdz Tērandei (B) lēni vijas caur ganībām un pamežu. Krasta ainava vienveidīga, šī ir laba iespēja iekārtoties laivā ērtāk. No Tērandes sākas Užavas skaistākais posms, kas turpinās līdz Sisei (C). Upe krietni līkumota, bieži krastos augošie koki savijuši lapotni virs straumes. Gadās pa kādai straujtecei un lieliem akmeņiem. Pirms Sises upe ļoti sašaurinās, tecējums kļūst tikai ap 2m plats, ātrums pieaug. Pēc raksturīgā sašaurinājuma ir vecu dzirnavu aizsprosta drupas, upes gultne piekaisīta ar pamatīgiem akmeņiem. Šī ir vienīgā vieta Užavā, kur airētājiem bez pieredzes augstākā ūdenslīmenī gadās apgāzt vai piesmelt laivu. Zemā līmenī te nav nekā bīstama. Sises dzelzsbetona tilts ir vienas dienas laivojumu finiša punkts. Pēc Sises tilta (C) upe strauji iztaisnojas, uzskatāmi redzamas meliorācijas sekas. Absolūti taisni posmi 5km garumā, bagāti ar zivīm un apkārtējo faunu. Vietumis var būt upei pāri pārkrituši koki un sanesumi, taču lielāko daļu tos var apbraukt vai pārbraukt. Pirms Užavas ciema tecējums teju apstājas un pēdējie 3km līdz jūrai ir ļoti lēni, te jau tālumā var dzirdēt jūras šņākoņu. Pēdējos 500m upe tek paralēli jūrai, parādās kāpas un aiz tām – pludmale un jūra. Pirms pašas jūras vēl pāri upei – gājēju tilts un izkarināti zvejas rīki – nēģu murdi, turieties labajā pusē - tā parasti ir brīva laivošanai. Maršruta finišs ir tieši upes ietekā jūrā. Labajā krastā ir ērta piebraukšanas vieta un Latvijas Valsts mežu apmetne.
Posms no „Stradžiem” līdz Tērandei (B) lēni vijas caur ganībām un pamežu. Krasta ainava vienveidīga, šī ir laba iespēja iekārtoties laivā ērtāk. No Tērandes sākas Užavas skaistākais posms, kas turpinās līdz Sisei. Upe krietni līkumota, bieži krastos augošie koki savijuši lapotni virs straumes. Gadās pa kādai straujtecei un lieliem akmeņiem. Pirms Sises upe ļoti sašaurinās, tecējums kļūst tikai ap 2m plats, ātrums pieaug. Pēc raksturīgā sašaurinājuma ir vecu dzirnavu aizsprosta drupas, upes gultne piekaisīta ar pamatīgiem akmeņiem. Šī ir vienīgā vieta Užavā, kur airētājiem bez pieredzes augstākā ūdenslīmenī gadās apgāzt vai piesmelt laivu. Zemā līmenī te nav nekā bīstama. Sises dzelzsbetona tilts ir vienas dienas laivojumu finiša punkts.
Pēc Sises tilta upe strauji iztaisnojas, uzskatāmi redzamas meliorācijas sekas. Absolūti taisni posmi 5km garumā, bagāti ar zivīm un apkārtējo faunu. Pirms Užavas ciema tecējums teju apstājas un pēdējie 3km līdz jūrai ir ļoti lēni. Šajā posmā priecē iespēja apskatīt zvejnieku dzīvi no „sētas puses”. Maršruta finišs ir tieši upes ietekā jūrā. Labajā krastā ir ērta piebraukšanas vieta un Latvijas Valsts mežu apmetne.